Οι επιστήμονες δηλώνουν πως μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 7,5 μέτρα και να ζυγίζει σχεδόν 500 κιλά.

Ένα νέο είδος γιγαντιαίου ανακόντα ανακάλυψαν επιστήμονες στον Αμαζόνιο. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το τεράστιο φίδι μπορεί να φτάσει τα 7,5 μέτρα μήκος και τα 500 κιλά βάρος, γεγονός που το καθιστά ως το μεγαλύτερο και βαρύτερο φίδι στον κόσμο (για την ώρα).

Μέχρι τώρα ήταν γνωστά τέσσερα είδη ανακόντα. Το μεγαλύτερο από αυτά, το πράσινο ανακόντα, απαντάται σε τροπικά μέρη της Νότιας Αμερικής, όπως στον Αμαζόνιο και στους ποταμούς Ορινόκο και Εσεσίμπο.

Τα συγκεκριμένα ανακόντα είναι γνωστά για την αστραπιαία ταχύτητά τους και την ικανότητα να αφαιρούν τη ζωή του θηράματός τους, τυλίγοντας το ασφυκτικά πριν το καταπιούν ολόκληρο και φυσικά αμάσητο.

Ερευνητές που συνεργάστηκαν με τους ιθαγενείς Waorani συνέλαβαν και μελέτησαν αρκετά δείγματα του αποκαλούμενου βόρειου πράσινου ανακόντα (Eunectes akayima) στην περιοχή Bameno της επικράτειας Baihuaeri Waorani στον Αμαζόνιο του Εκουαδόρ.

Η ανακάλυψη του νέου ανακόντα

Το νέο είδος ωστόσο ανακόντα βρέθηκε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων για τη σειρά του Disney+ και του National Geographic, Pole to Pole με τον Will Smith.

Καθώς έκαναν κουπί με κανό στα ποτάμια του Αμαζονίου, οι επιστήμονες κατέγραψαν αρκετά ανακόντα, τα οποία παραμόνευαν στα ρηχά, περιμένοντας τη λεία τους.

«Το μέγεθος αυτών των υπέροχων πλασμάτων ήταν απίστευτο. Ένα θηλυκό ανακόντα που συναντήσαμε είχε το εκπληκτικό μήκος των 6,3 μέτρων» ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο συγγραφέας της μελέτης, Bryan Fry, από το Πανεπιστήμιο του Queensland.

«Υπάρχουν ανεπίσημες αναφορές από τον λαό Waorani και για άλλα ανακόντα στην περιοχή που έχουν μήκος μεγαλύτερο από 7,5 μέτρα και ζυγίζουν περίπου 500 κιλά» ανέφερε πρόσθεσε.

Το νέο είδος διαφοροποιήθηκε από το νότιο πράσινο ανακόντα πριν από περίπου 10 εκατομμύρια χρόνια, διαφέροντας γενετικά σε ποσοστό 5,5%.

Πρόκειται για ένα σημαντικό μέγεθος γενετικής διαφοροποίησης, αν αναλογιστεί κανείς πως οι άνθρωποι διαφέρουν από τους χιμπατζήδες μόλις κατά περίπου 2%.

Με πληροφορίες από Independent